digitalni marketing učinkovit

Digitalni marketing – Učinkovit & dostopen pristop k digitalnemu marketingu za manjša podjetja

Digitalni marketing ima v primerjavi z drugimi načini oglaševanja in trženja 2 pomembni prednosti. Usmerjenost in merljivost.

Digitalni marketing je usmerjen točno v tiste uporabnike, ki so na podlagi določenih kriterijev vaši ciljni kupci. Npr. vsi, ki v Googlu iščejo vaše izdelke.

Digitalni marketing je merljiv. S pomočjo orodij za spletno analitiko lahko spremljamo uspešnost pristopov in akcij ter jih na podlagi rezultatov spreminjamo in oblikujemo v bolj učinkovite.

Digitalni marketing zato deluje. Ob prebiranju virov o digitalnem marketingu (predvsem tujih) in iskanju konceptov za digitalni marketing, pa verjetno nisem edini naletel na predloge, ki delujejo za velika podjetja in trge, a so za manjše trge in podjetja popolnoma neprimerni, dragi in neučinkoviti.

Skoraj vse debate, ki jih imamo s kolegi, o takih in drugačnih poslovnih priložnostih na spletu, se končajo na eni točki. Slovenija je premajhna. Bomo to naredili za globalni trg, ali pa se ne splača.

Na slovenskem trgu je ne glede na to, ali uporabljate e-poštni marketing, Facebook oglaševanje, Google oglaševanje ali karkoli drugega, potencial majhen. Kaj to pomeni, pri izvedbi in zasnovi kampanj za digitalni marketing?

Digitalni marketing velikih ni primeren za manjše

Vzpostavitev kampanj za digitalni marketing, prilagoditve ali izdelave spletnih strani, priprava vsebin, … so nujna investicija, infrastruktura, ki jo podjetje potrebuje zato, da uporabnike, ki jih s kampanjami za digitalni marketing nagovarja, nanje usmeri. Tako slovensko podjetje, ki nagovarja npr. 100 000 potencialnih kupcev (kar je za večino že visoka številka), skoraj enak začetni vložek / zahteve, kot neko tuje podjetje, ki z enako investicijo nagovarja 10 000 000 potencialnih strank. Večina načinov, ki jih priporočajo veliki tuji oglaševalci zato v Sloveniji ne deluje oz. se ne povrne. Prav tako je nesmiselno uporabljati prakse in določena orodja, ki se na večjih trgih sicer izkažejo za učinkovita.

Orodja za digitalni marketing

Poleg tega je večina orodij, ki jih za digitalni marketing potrebujemo (orodja za e-poštni marketing, CRM sistemi, …) zasnovana za tuje trge, kar privede do tega, da je uporaba teh orodij cenejša, v kolikor upravljate z večjo količino podatkov. Če vzamemo za primer Mailchimp, eno najbolj priljubljenih orodij za e-poštni marketing, boste za bazo 5000 uporabnikov plačali 50 € na mesec (0,01 € / uporabnika), medtem ko boste za uporabo 50 000 e-poštnih naslovov plačali le še 240 € na mesec (0,0048 € / uporabnika).

Če bi za digitalni marketing potrebovali le Mailchimp, omenjeno ne bi bila težava. Potrebujete jih vsaj 10 obenem pa so vsi le delno funkcionalni, saj imate verjetno ciljne skupine za segmente produktov za zadnjih 30 dni prenizke, da bi lahko segmentirali oglaševalske in remarketing kampanje glede na to, kar so si uporabniki ogledali na vaši strani.

Digitalni marketing naj bo premišljen in investicije zadržane

V tem pogledu se veliki recepti za digitalni marketing pri nas ne splačajo najbolj. Potreben je drugačen pristop. Bolj učinkovit, bolj usmerjen in manj zapravljiv. Obenem pa je v štartu treba imeti v mislih, da določenih funkcij niti ni moč uporabljati in potemtakem digitalni marketing zastaviti bolj skromno (sploh če gre za manjša podjetja s specifičnimi storitvami).

Digitalni marketing v Sloveniji ni učinkovit, če ni cenovno dostopen.

Zadnjič so me klicali iz Hubspot-a, češ da iščejo partnerje v Sloveniji. Ko sem povedal, da ima večina slovenskih podjetij oglaševalske proračune v višini zneska njihovega osnovnega paketa, sva pogovor vljudno zaključila. Če je na trgu potenciala (potencialnih kupcev) za 1000 € na mesec, potem nikakor ne pride v poštev, da se za storitve ali programe in orodja zapravi enak znesek. Zato je pri vsaki oglaševalski akciji treba gledati, da stroški postavitve in izvajanja ne prerastejo v znesek, ki presega 20% proračuna, pa že to je preveč.